Recent

« | Main | »

Vinales

By Poll | April 16, 2010

Vallei_van_VinalesMet een 12-persoons busje gaan we naar Pinar del Rio, om precies te zijn de Vinales vallei. Het is bijna 3 uur rijden, maar gelukkig hebben we twee cubaanse chauffeurs mee. Onderweg rijden we door vlak land met bergen in de verte, dezelfde bergen waar we aan de andere kant langs zijn gevaren. De Vinales vallei blijkt heel bijzonder. Hier staan mogotes, een soort ronde tafelbergen van een paar honderd meter hoog. De hele vallei bestaat uit kalksteen en heeft een groot aantal grotten. DruipsteengrotWe bezoeken een grot, waar je eerst een stuk in moet lopen, dan een kleine rondleiding in een bootje krijgt en vervolgens aan de andere kant bij een restaurant wordt uitgeladen. Daar eten we dan ook maar. Smakelijk maar duur. Volgens onze gidsen moeten we nu nog een grot en een muurschidering gaan zien. Daar hebben we niet zo’n zin in en we vragen om ons naar Pinar del Rio te rijden. Daar lopen we een uurtje rond in de stad. Een aardig provincieplaatsje, typisch cubaans. Paardenwagens_in_PinarEn dan gaat het weer huiswaarts, moe en voldaan. Gisteren zijn we nog met de bus naar een markt in Havana geweest. Een echte markt dit keer met veel groente en fruit van goede kwaliteit. We kopen bananen en sinasappelen, paprika’s en mango’s. De mango’s waren rijp en moesten dezelfde dag gegeten. Ze waren bijzonder lekker. Morgen moeten we nog van alles regelen, vooral geld, en dan varen we zaterdag Cuba uit.