Recent

« | Main | »

Ensenada las Playuelas

By Poll | April 8, 2010

Voyageur_C_en_Sea_BearOm vier uur lagen de Sea Bear, de Voyageur C en de Yara gezusterlijk naast elkaar in de baai van Punta Alonso Rojas. Even later vertrokken we in parade naar Havana. De wind kwam uit de goede hoek voor de eerste paar uur, zeilen dus. Als eerste obstakel moesten we het rif passeren op weg naar open zee. Helaas bleek de kaart niet helemaal te kloppen en hebben we het rif geraakt met de kiel. We waren meteen los en konden weer verder zeilen. Maar de wind nam toe, uit de verkeerde hoek nu en de golven werden hoger. Bij inspectie zagen we een kleine breuklijn in het polyester achter de kiel. Besloten om een oppertje onder de kust te zoeken om de schade verder op te nemen en de volgende dag af te wachten. We maken geen water, dus er is geen gat in de romp. Het vinden van het nauwelijks bebakende kanaal naar de ensenada Las Playuelas had nog wat voeten in aarde, het was inmiddels donker. Maar met GPS, dieptemeter en een grote lamp konden we de weg toch vinden. Voor anker en een ‘rustige’ nacht gehad. Sea Bear lag geankerd achter ons. Samen met Peter vannochtend alles nog eens geinspecteerd. Vervolgens onder de boot gedoken en behalve een hapje uit de kiel is daar verder niks te zien. We zijn er redelijk gerust op dat de kiel nog stevig vast zit. Straks dus weer verder naar Havana.