Recent

« | Main | »

naar Dartmouth

By admin | June 9, 2008

Studland bayWiegend op de golven hebben we een korte nacht doorgebracht achter ons anker in Stutland bay, net ten westen van Isle of Wight. Gisteren konden we veel zeilen op de tocht van Brighton naar Poole bay. Ook gisteren zijn we vroeg gestart, om 5 uur, vandaag om 4 uur. En dat alleen vanwege het tij. We hebben nu 3 knopen stroom mee en zijn inmiddels voorbij Portland Bill. De wind is erg variabel, soms varen we ruime wind, dan weer aan de wind, soms met 12 knopen, dan weer valt de wind weg. Er staat weinig golfslag en in de zon is het warm. We hebben binnenkort een bimini nodig als we niet levend willen verbranden. Gisteren, zondag, was een dag met veel ongelukken op de radio. We hoorden van een duiker in de problemen, die per helikopter van boord werd gehaald, verschillende motorjachtjes met motorpech en een vrouw, van wie de duim eraf was. Gelukkig is bij ons alles heel gebleven. Vanmiddag zijn we als alles goed gaat in Dartmouth, Devon. De weersvoorspellingen zijn goed.